Garantier og reklamasjoner, hvordan fungerer det?



Produktet fungerer ikke eller er ikke som forventet






2. Kundeservice forespørsel før retur

For at vi skal håndtere deres garanti på best mulig måte så ber vi om at en forespørsel blir sent til oss før produkt retur gjøres.

Send en kundeservice forespørsel til kundeservice@marinepartsnorge.no. Vi svarer din e-post innen 24-timer.

Marineparts behandler kun retur forespørsler skriftelig. Vårt mål er å svare retur forespørsler innen 24-timer.

3. Vi svarer på spørsmålet ditt

  • Om vi beslutter utifra deres beskrivelse at produktet er defekt så sender vi ruturanvisning umiddelbart.
  • Om vi ikke kan beslutte om produktet er defekt utifra deres beskrivelse så vil vi gi mer informasjon om mulige løsninger eller ber om flere opplysninger.

4. Fungerer produktet?

  • Ja, problemet er løst!
  • Nei, produktet fungerer fortsatt ikke!





5. Pakking

Pakk rutur produktet godt. Følg anvisningene i e-posten gjeldende pakningsmateriale.

Skriv ut PDF-filen som du fikk i forbindelse med retur, og fest det på yttersiden av pakken. Retur pakken sendes fra nærmeste DHL bud.


6. Undersøkelse

Vårt personal reparerer eller bytter ut produktet.






7. Saken er klar

Reparert/nytt produkt sendes til kunden.